Címlap

Dâr Narbugud

ˇLórien tündéi felfedték Mistress of Pestilence búvóhelyét, Dâr Narbugud-ot. Ez a lény felelős mindazokért a betegségekért és rosszért ami megfertőzte Mória többi élőlényét. Kik azok a hősök akik legyőzhetik a névtelenek királynőjét? Ki fog véget vetni uralmának?"

Dâr Narbugud lvl60-as 12 fős 6 boss-os raid The Foundations of Stone-ban.
Raid összetétel:
2x minstrel, 2x captain, 1-2x tank, 1x loremaster, 1x burglar, 4-5x dps (1x rk, 2x hunter, 1-2x champ)

Előkészület:
Hope tokenek és scrollok (6-6 hope és scroll), moral/power és 4 féle resist poti (15-15 legalább minden potiból), statos és regenes kaják (lórienes ha van), legalább 8-as virtue traitek (DN-be hasznos trait innocence).


Blagh & Rung

A raidbe való belépés után egyből már láthatjuk is az első boss párost Blagh-ot és Rung-ot. Mielőtt a troll boss párost megtámadnánk a teremben lévő 5 csoport addot le kell győznünk. Ezeket a csoportokat általában a tank húzza be egyesével, általános szabálynak tudhatjuk be, ha van akkor guarddal kezdünk majd kisebb orkok, goblinok végül trollok (ha lehet altatást/stunnolást ne használjunk).

Most, hogy az 5 csoport addot legyőztük, jöhet a boss páros. Ez a 2 troll olyan furcsa párost alkot, hogy amíg ütöd az egyiket, a másik sebződik, viszont a debuffok nem adódnak át, ezért mindig arra kell tenni amelyiket a raid üti. Egy másik fontos tulajdonsága a trolloknak, hogy fejenként 3-3, összesen 6 méreg-kört tesznek le teljesen véletlenszerűen 6 ember alá, ezekből AZONNAL ki kell futni/ugrani, mert aki benne áll hatalmas poison sebzést szenved el. Még egy érdekes tulajdonsága ennek a boss párosnak: hiába agrózza be a tank a trollokat időnként kiszemelnek 1-1 főt a csapatból és 1-1 ütést adnak nekik. Ekkor a loremaster-nek kell nagyon figyelni ugyanis a megütött emberek elrepülnek és stunba kerülnek, ők mielőbb kapjanak antistunt, hisz alájuk is kerülhet poison. Itt jegyezném meg FONTOS,hogy a tankon állandóan legyen antistun!

Következhet is a harc. Mindenki menjen az ajtón belülre kerüljenek fel hope tokenek, scrollok, egyen mindenki, a raid leader jelölje meg a 2 trollt és tegyen ki 1 embert target-ba, utána rdy check és ha mindenki készen áll akkor kezdődhet is. Mindig a tank fut be és agrózza a trollokat, addig a többiek a terem közepe táján állnak, ha a tank jelez, kezdhetjük ütni a kijelölt trollt. Az, hogy melyik trollt kezdi a csapat ütni teljesen mindegy, de legyen előre megbeszélt sorrend. Én a következő taktikát javaslom: Rungot ütni elsőnek amíg Blagh élete le nem megy 165k-ra, ekkor váltani és Blagh-ot ütni amíg Rung élete el nem éri a 165k-t ekkor megint váltani, Rungot ütni amíg Blagh moralja 60k-ra lemegy. Most megint váltani kell és Blagh-ot addig ütni amíg Rung meg nem hal (amikor Rung élete 60k akkor mehet első oath) Amikor az egyik troll meghal utána egy gomba jelenik meg poision felhővel. Ebben legfeljebb a tank maradjon, ő ekkor kapjon maximális healt és ranged dps-ek ekkor maximális dps-t toljanak és mehet a 2. oath. Fontos megjegyezni mikor a két troll élete 150k körül van elkezdik buffolni magukat (+25% melee damage 30 másodpercenként). Ha mindkét trollt legyőzte a csapat, valaki egy szép cipő/csizma tulajdonosa lehet.

The Crossroads

Blagh és Rung legyőzése után, ahogy haladunk Dâr Narbugud belseje felé újabb addokon kell átverekedni magunkat. Az első add csoportoknál nagyon egyszerű dolgunk van tank trollt tankolja, ha van, többiek előbb guardokat majd többi orkot és goblint ölik meg, végül pedig a trollt. Két új add típus fog megjelenni: fumarole és overseer. Az overseerekre nagyon kell figyelni, próbáljunk minél kevesebb stunnolást alkalmazni, hiszen akkor buffolódnak és a corruptiont mindig szedjük róluk. A fumarole-k (kis tűzhányóra hasonlítanak) pedig minket debuffoló kis felhőket eregetnek ki magukból, velük is gyorsan végezni kell (legegyszerűbb ha addokat ezek mellett aoe skillek használatával öljük meg).
Most hogy minden add csoportot legyőztünk el is érkeztünk a Crossroads-hoz. Bal és jobb irányban a 3 Globsnaga Elders található, míg a középső út BO és MoP-hoz vezet.


Zholuga

Először válasszuk a bal bejáratot, ami Zholuga-hoz vezet. Miután belépünk rajta újabb addokkal találkozunk, ezeket az előbb leírtak alapján legyőzzük és már látunk is egy új add típust,egy hatalmas tűzhányóra emlékeztető pöfékelőt (giant fumarole), ám ennél a bossnál a vele való harc még elkerülhető (ha nem sikerül elkerülni nagy dps-el kell gyorsan elintézni mert idővel arányosan egyre nagyobb sebzést tesz mindenkire, közbe vigyázni kell többi addot be ne húzza senki). A giant fumarole jobb oldala mellett lévő addokat egy valaki húzza be, vigyázva hogy fumarole-t be ne "rántsa", ha ezek meghaltak most a fal mellett óvatosan (a loremaster petet elteszi) elosonunk és el is érkeztünk a bosshoz.

Zholuga talán a legkönnyebben legyőzhető boss Dâr Narbugud-ban. Mindössze pár dologra kell figyelni.
Hope-ok scrollok fel, mindenki egyen és már a tank agrózhatja is be (ezt a bosst ranged is tankolhatja) a bosst. Most mindenki szaladjon be és alkosson Zholuga körül egy kört (nagyjából mindenki egyenlő távolságra legyen egymástól). Még senki nem üti. Nem sokára egy kék aura fog megjelenni a boss körül és egy kék kő fog világítani a teremben. Ezt a kék követ burglar, loremaster, vagy hunter tudja használni. Ez után zöld aura jelenik meg Zholuga körül, most egy zöld kő fog világítani amit minstrel, runekeeper, vagy captain tud használni. Ha ez is megtörtént zöld helyett piros aura lesz, innentől a harc nagyon egyszerű: a bosst üsse mindenki. Miután Zholuga-t megöltük valaki boldog tulajdonosa lehet a kesztyűnek.
Még annyit megjegyeznék, ha a harc során valaki felett szem jelenik meg menjen távolabb társaitól mindaddig, amíg el nem tűnik róla (ha nem megy akkor átadódik többieknek és végül nagy sebzést fog a csapat minden tagja kapni).


Flágit

A soron következő 2 bosshoz, hogy eljussunk, vissza kell mennünk a kereszteződéshez és a jobb oldali átjárón menjünk be. A szokásos trash legyőzése után menjünk jobbra, itt sajnos a giant fumarole-t nem kerülhetjük ki, a leírt módon mihamarább meg kell semmisíteni, majd középen haladva (további addot ne húzzunk be) el is érkeztünk a bosshoz.

Flágit-ot nem nehéz legyőzni, de nagy odafigyelés kell a sikeres harchoz és akár egy ember is okozhat wipe-ot. Mindössze 2 dologra kell figyelni, de ezekre nagyon:
A harc során végig, a tankot (ill. aki beagrózta) kivéve szemet fog tenni valakire, neki mihamarább ki kell menni a teremből, hogy a boss ne láthassa.
Bizonyos időnként zöld aura fog megjelenni Flágit körül, ha ekkor valaki üti vagy DOT van rajta visszahealeli őt.

Most, hogy ezeket mindenki tudja mehet fel hope, scroll, lehet enni stb.., és kezdődhet a harc. A tank lehetőleg a terem jobb oldali sarkába vigye a bosst, ha már biztosan rajta az agró akkor kezdheti mindenki ütni. FONTOS! Senki ne dotolja, minden dotoló skill használata tilos (ha kell traitet is vegyétek ki) továbbá fm-be sárga ne legyen, ill kerüljük az 5 piros 1 kék használatát is. Nagyon figyeljük a szemeket, legtöbb esetben Flágit mondja is kire teszi. Ha valakire wound, fear, disease vagy pioson sebzést tesz, egyből szedje le, ne várjon capira hunterre vagy lm-re. Nagyon figyelje mindenki, hogy harc közben mikor tesz fel a boss zöld aurát (piros előzi meg, észre lehet venni), akkor senki ne üsse, indukciót pedig szakítsa meg; meg lehet! 200k-tól már gyakrabban fog feltenni aurát fokozottabb figyelmet igényel. 150k moral körül miután aurát levette egyből lehet 1. oath, majd 2. 50k körül. Flágit a sapkát dobja.


Îstum

A harmadik Globsnaga nem messze található Flágít-tól, csupán a Crossroads felé visszavezető úton jobbra kell fordulni. Megint pár mob, egy giant fumarole, amit gyorsan elintézünk és el is érkeztünk a boss előtti újabb tresh-ez. Ha követtük ezen útmutatót, akkor most fogunk első alkalommal harcolni Dark-maw Master-ekkel. ( Ezeket lehet altatni/stunnolni, de fontos megjegyezni, hogy minden egyes megölt mob után -20% incoming damage buff-ot tesznek magukra; max -80%-ot, továbbá erős fear dot-ot amit potival és capi skillel mihamarabb le kell szedni.)

Miután a trash-t legyőztük, már is Îstum üregének bejáratánál vagyunk. Habár a 3 Globsnaga Elders közül talán a legnehezebb boss, de közel sem vészes kis odafigyelést igényel csak.
Îstum-nak van pár tulajdonsága, amire oda kell figyelni:
Gyors pörgő mozgással fogja a csapatot sebezni és a teremben eldobálni.
Blagh & Rung-éhoz hasonló poison köröket fog letenni, melyből azonnal ki kell ugrani/futni.
Másik talán legfontosabb tulajdonság, hogy „kukacokat” fog megidézni, melyek 1, akár 2k-t is sebeznek azokon, akiket elérnek. Először csupán a terem közepéről jönnek majd, FONTOS itt majd csak champ álljon és aoe-val ölje le őket mielőtt bárkit is elérhetnének. A következő fázisban a terem 4 sarkából fognak már jönni, ezeket előre megbeszélt csapattagok hamar intézzék el.

Szokásos boss előtti előkészület után (hope scroll kaja…), leader ossza ki, ki álljon középen és ki majd a 4 sarokban (huner, rk, burgi, capi jól el tudja látni ezt a feladatot). Ha mindenki kész, tank már agrózhatja is be Îstum-ot, vigye az üreg jobb első sarkába. Poison-ra figyeljen mindenki, ha eldobja boss gyors eszmélés után újra foglalja el előbbi helyét. Amikor Îstum 400k moral körül van már, középen csak a champ maradjon, figyeljen, ha jönnek „kukacok” azonnal használja aoe skilleket. Ha késik, jobb esetben csak ő, rosszabb esetben sokan odaveszhetnek. Következő, egyben utolsó fázist jelzi, hogy a kukacok már a 4 sarokból fognak jönni, előre megbeszélt tagok foglalják el új pozíciójukat és amint jönnek, egyből öljék le a kukacokat. Mintegy 100k moralnál Îstum véletlenszerűen szemeli ki targetét és felváltva üti a tankot, ill. a kiszemelt áldozatot. A minstrel-ek ekkor ne essenek pánikba, nagyon figyeljenek, ha kell Fellowship’s Hearth-ot nyomják el. Miután a boss meghalt, már csak az a kérdés ki viszi a vállast.


The Blind One

Dâr Narbugud ötödik boss-ához menjünk vissza a Crossroads-hoz és a középső portálon gyerünk be. BO-hoz több mob csoporton át vezet az út, nagy részük ismerős lesz, de találkozunk egy új fajtával: a World-eater-el. Őket nem lehet altatni/stunnolni a tank feladata lesz velük mindaddig foglalkozni, amíg a csapat készen nem áll megölésükre. (A korábban trolloknál alkalmazott taktika itt is beválik.) A World-eaterek 2 fontos képességgel rendelkeznek:
Dark tentacle-ket helyeznek a földre a raid tagjai alá, akik benne állnak kisebb dot sebzést kapnak, emellett -90%-os incoming ÉS outgoing heal debuffot. Ezekből mielőbb ki kell menni (4sec root!), minstrelek különösen figyeljenek erre.

Miután minden mobbal végeztünk, el is érkeztünk Blind One-hoz, Dâr Narbugud talán legnehezebb bossához. Itt akár 1 emberen is múlhat a harc és mindenkinek nagyon kell figyelni a maga feladatára. A harc 3 fázisból fog állni:

1. Fázis

BO-t egy „csillagkapukkal” körbezárt, kör alapú teremben találjuk. Ebben a fázisban nagy figyelmet kell fordítani minden egyes tag pozíciójára. A terem kör alapú, mint egy óra: ajtónál 6 óra, vele szemben 12 óra. A tank és a champ fog középen állni BO-nál, a csapat többi tagja pedig: 2 healer 3 ás 9 óránál, 2 capt 12 és 6 óránál, többiek pedig helyet foglalnak körben egymástól kb. 12 méter távolságban.

A harc során BO egy sebző aurát helyez maga köré, amely mintegy 500-at sebez állandóan a benne állókra és belépéskor/kilépéskor pedig 1000-et. Ezt lehetőleg mindenki kerülje a tankon és champen kívül (kiv burgi ha debuffot tesz bossra esetleg).
Ebben a fázisban mindenki a saját, már előre kijelölt helyén áll. Középen a 2 ember üti a bosst, rangedek legfeljebb auto sebzéssel, rk-k max dot-al sebezhetik most a bosst. Ha BO agróját bárki lerántja a 2 középen állóról könnyedén lehet wipe. A boss teljesen véletlen szerűen tehet fel bárkire zöld, vagy piros szemet, amik egyaránt sebeznek, de egy a lényeg: 12 méter távolság legyen meg köztetek, mert a szeme és így a sebzés is átadódik közelben állókra.
A fázis akkor ér véget, ha BO moralja 440k körül van már, középen Darkling-ek jelennek meg ÉS már senkin sincs szem.

2. Fázis

Most, hogy már senki felett nincs szem, a tank viheti is BO-t az ajtó mellett balra található kis üregbe (a harc hátralevő idejében végig itt kell tartani). Ez a fázis igen egyszerű csupán pár dologra kell odafigyelni.

  • BO darklingokat fog megidézni, ezeket a hunterek még az előtt lőjjék le, mielőtt bárkit elérnének. Ha valakit elérnek mintegy 10 másodpercre "fogságba esik" és képtelen lesz bármit is csinálni (főleg tankot és healert kell megóvni ettől).
  • A world-eaterekhez hasonlóan BO is helyez majd, főleg minstrelek alá dark tentacle-ket. Nagyon figyeljetek aki alatt ilyen van egyből menjen odébb, mert -90% incoming ÉS outgoing heal debuff!
  • BO harmadig veszélyes tulajdonsága ebben a fáziban egy erős melee AoE, ezt feltétlen meg kell szakítani!

Amikor a bossnak már csak 210k moralja van hátra, akkor ér véget a második fázis.

3. Fázis

A harmadik, utolsó fázis talán a legnehezebb harc DN-ben. Továbbra is tesz a földre dark tentacle-ket, most már gyakrabban kell AoE támadását is szakítani, mindezek mellett még 2 új képessége is előjön:

  • BO sebzésnövelő corruptiont kezd el stack-elni magára (mint watcher), ezt elég gyorsan teszi nagyon figyeljenek lm-ek, rk-k és mindenki más aki tudja szedni, ha látjátok van rajta, AZONNAL szedjétek le.
  • Ha még mindez nem lenne elég, önmaga szellemeit is megidézi, 45 másodpercenként 1-et. Nekik nincs semmi különleges képességük, de szintén nagyot sebeznek és 500k morallal rendelkeznek. Ezeket mielőbb altatni/stunnolni, rootolni, mez-elni és "elfearelni" kell.
  • Ez a fázis fokozott odafigyelést igényel mindenkitől; figyelje mindenki a corruptiont és aki tudja szedje, cc karakterek figyeljék, mikor jönnek a szellemek, 150k környékén mehet az 1. oath, 60k környékén 2., ekkor minstrelek nyomják el a Fellowship's Heart-ot, ha szükséges a capik pedig IHW+LS kombót.
    Miután BO meghalt valaki 1 jó nadrággal gazdagodhat.


    The Mistress of Pestilence

    BO legyőzése után megnyílik a padló (aki akarja ládát lootolni ne álljon rajta), itt ugorjunk le balra lévő kis alagúton végigmenve már el is érkeztünk a raid utolsó fő ellenségéhez The Mistress of Pestilence-hez (röviden MoP-hoz). MoP szintén több fázisú boss, de közel sem olyan komplikált, mint BO volt.

    1. Fázis

    MoP a terem közepén van körülötte 4, már jól ismert world-eater, ebben a körben velük kell megküzdeni. Szerintem ide a legjobb taktika, ha a 2 jobb oldalit fogja a tank, bal hátsót egy kapitány bal elsőt pedig 1 champ, vagy a második tank, ha van. Elsőnek a champ által tartott bal első, majd capi world-eater-ével végzünk. Ezután a tanktól átvesszük egyiket, ha ezt is legyőztük már csak egy van hátra. A 4 world-eater után lesz egy kis időnk, épp annyi, hogy mindenki egyen, ha kell esetleg buffolni is lehet még.

    2. Fázis

    A másidik fázis igen csak unalmas, MoP özelébe kisebb DoT-ot kap a csapat, emellett kis felhőket idéz meg (kicsit hasonlóak mint amiket fumarole-k idéznek). Ezeket a cc bármilyen formája elpusztítja.

    3. Fázis

    A következő fázis akkor kezdődik, amikor a boss fele moralja már lement. Ekkor MoP nagyon sok addot hív be a terem közepére több hullámban (3). Talán leggyorsabb módszer, ha healerek középre mennek és az érkező hullámokat AoE támadásokkal megsemmisítjük. Ezeket az addokat rootolni tilos!

    4. Fázis

    Miután az add hullámokat legyőztük, MoP újra támadható lesz. Ebben az utolsó fázisban szintén hív be addokat, egyszerre most csak 3-4 overseer fog érkezni. Fontos, hogy a csapat minden tagja közel álljon egymáshoz, healerek belül, ugyan is érkező addok mez-elik akit elsőnek elérnek. Ekkor mindenki hagyja abba Mistress támadását és csak az addokat üsse. A bealtatott személy mintegy 20 másodperc után meghal, ha addig nem öli meg a csapat a rajta lévő overseert. Miután addok meghaltak mindenki újra a bosson legyen (add->boss->add->boss..).
    MoP semmi különleges támadással nem rendelkezik AoE-t kivéve, de ez ellen szinte semi nem tehető, a healerek healeljék ki.
    Mistress a mellvértet dobja.

    Most, hogy Dâr Narbugud-ot teljesen megtisztítottuk az Ellenségtől már csak a zsákmány szétosztása van hátra; nagy grat az egész csapatnak!