Címlap

Helm's Deep beszámoló II.

Az előző beszámolóban a kiegészítő területeiről, küldetéseiről írtam és Helm-szurdoknál fejeztem be. Most innen fogom folytatni és igyekszem majd elfogulatlanul, kicsit kritikus szemmel bemutatni az Epikus Csatákat (Epic Battle).

Tavasszal, amikor beharangozták ezt az új típusú kontentet, nagyon sokan kérkedéssel vettünk róla tudomást. Legtöbben talán úgy gondoltunk rá, mint egy skirmish-re. Ezért a fejlesztők próbálták elhessegetni ezeket az aggodalmainkat a megjelenés előtti hónapokban. Igyekeztek meggyőzni bennünket, hogy nem csak egy teljesen új kontent típussal fogunk találkozni, de szinte mindenki élvezni fogja majd ezeket a csatákat. Lássuk milyen lett az eredmény.

A csata éjjelébe az epikus küldetések vezetnek be minket. ahogy megszokhattuk ezt most is remekül megoldották. Helm-szurdok, a Kürtvár, az ostrom, a cselekmény, szóval a csata minden egyes részlete követi a könyv sorait. Így több, csak a filmes adaptációban lévő eseményt nem fogunk megtalálni a játékban, ez persze egyáltalán nem negatívum.
A cselekményt 5 fő részre osztották az idő, és az ostrom jellegzetes pillanatai alapján, így összesen 5 csatát játszhatunk végig. Mindegyikben részt vehetünk egyedül (vagy egy társunkkal, ez esetben nincs különbség) és egy-egy csatában pedig 3, 6, 12 fős csapatban is. Számomra külön öröm volt, hogy a Csillogó Barlangok is egy ilyen fontos állomás lett és mi is betekinthettük ezekbe a csodálatos szépségű barlangokba, melyekről Gimli így beszélt:
"Terem, terem után, Legolas, csarnokból csarnok nyílik, boltozatot boltozat követ, és lépcső-sor lépcsőt, és a véget nem érő kanyargó lépcső levezet a hegy szívébe. Barlangok! Helm Szurdoká-nak barlangjai! A jó szerencse sodort oda! Sírtam, mikor ott kellett hagynom őket!"
Nagyszerű érzés volt, amikor először állhattam fel a falakra a harcoló rohírok közé. Gimli és Legolasz bekiáltásai mindig derűt árasztottak, még ezekben a sötét órákban is, amikor a szurdokra lenézve végeláthatatlan számú ellenséget láttunk csak. A kissé monoton védekezést különböző kisebb küldetésekkel igyekeznek izgalmasabbá tenni. Ilyenekből legalább kettőt kapunk minden harc során, melyek közt van sok igen könnyen teljesíthető, de néhány igazi kihívás elé állít minket.

A harcokban különböző szerepeket is vállalhatunk, így lehetünk csapatokat irányító tisztek (officer), falakon tevékenykedő mérnökök (engineer) vagy mindenre elszánt harcosok (vanguard) is. Minél nagyobb tapasztalattal rendelkezünk, annál jobbak lehetünk szerepünkben. Az ehhez szükséges pontokat a teljesített harcokért és küldetésekért kapjuk, minél jobbak voltunk annál többet (legfeljebb 4-et egy-egy küldetésért). Így egy kicsit lépcsőszerűen épül fel a rendszer, mert míg egy solo/duo csatának bátran nekivághatunk kezdőként is, a nagyobb létszámúakhoz már szükségünk van magasabb rankra.

Összességében egy érdekes új kontenttel gazdagodott a játék, ami ezek alapján egyértelműen kijelenthető, hogy nem egy skirmish utánzat. Azonban nem feledkezhetünk meg az Epikus Csaták számos hiányosságáról és gyengeségéről sem. Elsőre szerintem a legtöbben érdekesnek fogják találni (még második és harmadik alkalommal is), viszont később könnyen unalmassá válhat. Ennek oka lehet a viszonylag kevés mellékküldetés és főleg a solo/duo csatákban tapasztalható sok holtidő. Ráadásul egy idő után kiszámíthatóvá válik a harc is, néhány véletlenszerű eseménnyel feldobhatták volna. Általánosságban elmondható, hogy a csapatos harcokat leszámítva nincs bennük jelentős kihívás (néhány nehezebb küldetést leszámítva), így sokan, főleg HC játékosok hamar beleunhatnak. Sajnos a hozzá kapcsolódó rewardokkal se lehetünk teljesen megelégedve, mert bár ékszerből nincs hiány, de ruha szettek teljességgel hiányoznak.
Habár szerintem sok lehetőség van még az Epikus Csatákban, de ahhoz, hogy teljes értékű kontent legyen, sok javításra és fejlesztésre szorul a rendszer.