Címlap

Helm's Deep beszámoló I.

Majdnem egy hete, hogy megjelent a régóta várt Helm’s Deep kiegészítő. Az eltelt idő alatt már sokan elérték a 95-ös szintet és belevetették magukat a helm-szurdoki csatába. Néhány napja én is ezt tábort erősítem és a következő néhány cikkben megpróbálom összefoglalni élményeimet, természetesen kritikus szemmel tekintve a kiegészítő minden egyes elemére.
Ebben az első cikkben Nyugat Rohan tájairól és küldetéseiről fogok írni, amik szinte kifogástalanra sikerültek.

Úgy hiszem a LotRO-nak mindig is nagy erőssége volt a grafika (legalább is más MMO játékokkal összevetve), ebben most sem kellett csalódnom. Ámulatba ejtő az a látvány, amit kitudtak hozni a fejlesztők ebből a koros motorból. Rendkívül változatos természeti világgal találkozhatunk a kiegészítő területein, amit a legapróbb részletekig kidolgoztak a készítők.
Átlépve az Entséd folyón szemem elé tárult Nyugatelve (Westemnet) lenyűgöző látványa. Talán hasonlót láthatott egykor Éorl, aki oly szívesen fogadta ezeket a földeket Cirion helytartótól sok-sok évvel ezelőtt. Ezért külön is kiemelem Kelethalom (Eastfold) vidékét, ahol Éorl ősi székhelye, Rohan egykori fővárosa áll. Öröm volt látni, hogy még az ilyen apróságokra is figyeltek a fejlesztők, sőt Edoras kiürítése miatt még nagyobb szerephez is jutott. Az Entséd és Fennmark folyók találkozása, illetve a Firien-erdő csodálatos atmoszférát hozott létre Rohan e keleti csücskében.

A táj felégetett földeivel, falvaival, a kisebb összecsapások nyomaival és az Ellenség táborhelyeivel nagyszerűen készítenek fel minket a közelgő háborúra. Ehhez kapcsolódnak szorosan küldetéseink is, melyekben segítenünk kell felkészülni a közelgő ork hordák támadásaira, vagy legalább megnehezíteni dolgukat. Számos apró kis történet bontakozik ki egy-egy városban, ezek pedig, mint egy láncszem kapcsolódnak össze, majd vezetnek el minket a nagy ütközethez. Összességében elmondhatom, hogy néhány kisebb bugtól eltekintve élvezetesre sikerültek a küldetések. Örömmel tapasztaltam, hogy az Isengard kiegészítőnél bevezetett nagyon erős linearitás kezd picit megtörni, illetve a „szedj össze 10 botot” típusú küldetések száma is erősen csökken. Nagyon sok történet mesélő küldetéssel is találkozhatunk, ezeket én élvezettel hallgattam végig, szerintem minden lore kedvelőnek hasonló képpen fognak tetszeni.

Az epikus történetszál is nagyon élvezetesre sikerült (igyekszem spoiler mentesen írni róla), egy kis kitérő után egyből Edorasba vezet minket. Az Aranycsarnokban újra találkozhatunk kedvenc hőseinkkel, majd segítenünk kell a vidék evakuációjában. Utunk során láthatjuk Dúnhargot és a Holtak Ösvényének kapuját, visszatérünk a Vas folyó gázlójához (sajnos itt nem csatlakozhat az időeltolódás miatt Eriadorral Rohan), a történet csúcspontja pedig a helm-szurdoki csata. A szurdokot, illetve a Kürtvárat a könyv szövegéhez hűen építették fel, de szerintem azok sem fognak csalódni a látványban, akikben a film emlékei élnek erősebben. Külön meglepetés volt számomra, hogy a Csillogó Barlangokat is elkészítették, sőt a csatának egyik „állomása” is itt van.

A következő beszámolókban olvashattok majd magáról a csatáról, illetve a hozzá tartozó Battle rendszerről, illetve a class és trait változásokról.