Címlap

Sammath Gûl

"Egykor Sammath Gûlban a Sötét Úr tárgyalótermei voltak, aki akkoriban Bakacsinerdő Nekromantájának álcázta magát. Még most is érezni egykori jelenlétének sötétségét és nagy bátorság kell ide bemenni."

Sammath Gûl egy 6 fős insta, a Siege of Mirkwood kiegészítővel jelent meg. Update 9 óta szintezhető, így a challenge csak aktuális maximum szinten érhető el.
Optimális csapatfelépítés: tank, captain, lore-master (cc és debuff), healer, 2x dps
Mindenkinél legyenek megfelelő ételek, scrollok és hope token.


Mobok

Brute: magas morállal és erős frontál AoE sebzéssel rendelkező fekete uruk. Különleges képessége, hogy míg rajta van a buffja (piros aura) minden direkt sebzést figyelmen kívül hagy, viszont a közelében lévő mobok sebzései rá hatnak. Így először a közelében lévő mobokat kell kivégezni. Több szintű corruption erősíti!
Guldur keeper: közepesen magas morállal rendelkező ranged mob, különösebb trükk nincs ellene, lehet cc-zni és célszerű is ezt megtenni.
Guldur guard: közepesen magas életű melee mob a fentebb leírtak érvényesek rá is.
Sorcerer: Különleges képességük, hogy egy cower effektet (speciális fear) raknak a játékosra. Nincs különösebb trükk csak gyorsan le kell csapni.
Lore-master: Az insta legidegesítőbb ellenfelei. Különleges képességük egy szakítható AoE knockback effekt, amivel erőteljesen elrepíti a játékosokat. Erre mindig figyelni kell, mert nem csak egy nem kívánt behúzást, de az instából való kihajítást is eredményezhet. Érdemes altatni őket, amíg a többivel harcol a csapat (vagy bizonyos esetekben vele kezdeni a harcot és szakítani indukciót).
Summoner: Elég gyenge ellenfelek, viszont erős spiriteket idéznek meg. Legjobb altatni őket míg rájuk esik a sor.
Fellspirit: Ezek csak akkor jelennek meg, ha valaki a pályán lévő csonthalmokra lép. Magas moráljuk van és folyamatosan csontvázakat idéznek meg. Ha valakinek szüksége van a questre elég egy-két ilyet megidézni és csak a csontvázakat ölni míg kész nincs.

Az instába belépve egy folyosón találjuk magunkat. Itt elvégezhetjük az előkészületeket (buff, kaja stb…). Indulás után egy kiáltás jelzi, hogy észrevettek minket. A bal oldali lépcsőn urukok támadnak ránk. A tank megfogja ezeket és mindenki felszalad a fent lévő platformra. Itt egy Brute vár minket. Intézzük el a fent leírt módon, amíg életben van, folyamatosan özönlenek az urukok.
A bal oldali folyosón felmenve további urukokkal találjuk szembe magunkat. Intézzük el őket a csonthalmokat elkerülve. Továbbmenve a lépcsőn 1 brute-tal és pár keeperrel találjuk szembe magunkat. A fent leírt módon intézzük el őket utána a teremben felszedhetjük a quest itemeket.


Urchír

Ahogy végeztünk a teremmel már látható is az első boss, Urchír. A teremben két oldalt urukok, sorcererek és lore-masterek vannak kis csoportokban. Itt általában elég a két bal oldali csoportot elintézni, így már lesz elegendő hely a harchoz. Itt fokozottan kell figyelni LM knocback-re, mert a középső szilárd padozatra lépve bejön a boss is.
Ahogy tiszta a terep, menjen mindenki a bal első szilárd padló részre (senki se álljon rácsokon), a tank pedig hívja be a bosst. Érdemes Urchírt a középső kövezett és a külső (ahol a csapat áll) padlórész találkozására állítani, háttal a csapatnak. Így senki se fog rácson állni.
A boss két különleges támadással fog élni. Mikor a következőt mondja, „Will you bring doom to your friends, ?” egy zöld szem jelenik meg az adott játékos felett. Ha van LM a csapatban tegyen mindenkire AS-t, ha nincs a megjelölt játékos fusson az ajtóba, vagy balra lévő szoborhoz.
A másik támadás akkor jön, mikor a következőt mondja „Can you handle the burn ?”. Ilyenkor az adott embernek a csapathoz közel kell állnia, így egy elosztott sebzést kap mindenki, ami után wound potit vagy LM cure-t kell használni. Ha a játékos távol van a többiektől a nagy sebzés megöli.
Mikor a boss élete viszonylag alacsony lesz, tűz kezdi el feltölteni a termet. Ilyenkor ez elől el kell menekülni illetve gyorsan megölni a bosst.


Alagossír

A termet elhagyva egy-egy lore-master, summoner és sorcerer próbál megállítani minket. A már ismert módon intézzük el őket és végre egy kis „friss” bakacsinerdei levegőt szívhatunk. Nem sokáig élvezhetjük, hiszen rögtön egy brute és guard állja utunkat. A tank húzza közelebb az ajtóhoz őket és ott bánjunk el velük. Ha jól megfigyeljük a jobb oldalon csak egy kerítés választ el minket a lent elterülő gyönyörű erdőtől, a padlón pedig 3-4 csonthalom van, melyeket jobb kikerülni. A folyosó másik oldalán egy nagy vaskapu előtt két lore-master és egy summoner vár minket. Mezzeljük az előbbi kettőt, így a tank közel kerülve hozzájuk a torony fala felé fordíthatja őket, aztán egyesével elintézhetjük mindhármukat.
A kapun túl vár minket Alagossír.
A harc első része viszonylag egyszerű, csak folyamatosan dps-elni kell. A ranged dps-eknek és a healnek viszont vigyáznia kell. Mikor a boss felkiált „"You stray too far, ”. Melee közelségbe kell szaladni vagy egy nagy sebzésű támadást dob ránk. 50% morálon visszafut kezdőhelyére és villámlást hív segítségül. Ezek a villámok erős sebzést osztanak ki a csapatra. Azonban kis szerencsével elkerülhetőek (legalábbis kevesebb talál el), ha a platformtól balra lévő „fáklyák” tövébe megy a csapat egy része. Ezután már csak dps-elni kell folyamatosan. Ezzel bevégezte Alagossír is.


Gorothúl

Miután elhagytuk az erkélyt, három sumonner és egy lore-master fogja elzárni a torony felsőbb szintjeire vezető utunkat. A summonereket mezzelhetjük, csapjuk le a lore-mastert, majd a cc-zett mobokat is.
Menjünk fel a folyosón és jobb oldali terembe lépve már csak három mob választ el minket a harmadik bosstól. Öljük meg őket a fent leírt módon.
A lépcsőn felszaladva találjuk szembe magunkat a harmadik boss-al, Gorothúllal, aki a Hadnagy után a második úr Dol Guldurban. Itt következik továbbá a challange rész is. Mielőtt közelebb mennénk mindenképpen használjunk hope tokent, majd menjünk fel a lépcsőkön és álljon a tank a boss mellé bal oldalra, a többiek jobbra. Ezt követően egy kis intermezzo következik, ahol magát Szauront is hallhatjuk. Miután kedvesen megparancsolja a mágusnak, hogy végezzen velünk egy nagy adag dreadet kap az egész csapat.
A harc két részből fog állni. Az első részben Gorothúl mellett spirit lore-masterek és sorcererek fognak jönni, akiket altatni érdemes. A harc második részében jönnek a challengeben feltüntetett ancient fell spiritek, őket nem szabad megölni, legcélszerűbb, ha a tank aggrózza, majd magán tartja őket, míg Gorothúl él.
Gorothúl is rendelkezik a lore-masterek knockback skilljével, de a korábbiakhoz hasonlóan szakítható. A másik különleges képessége, hogy cower-t (nem leszedhető fear) tud alkalmazni a játékosok ellen.
Ha sikerül megszabadítanunk a Bakacsinerdőt ettől a mordori fekete mágustól feloldottuk a legutolsó, régen „ajándékbossnak” nevezett, azóta jóval erősebb lett ellenfelet.
Mielőtt továbbmegyünk gyűjtsük be a megérdemelt lootot. Ebből a ládából eshetnek az ékszerek is.


Demafaer

Menjünk ki, ahol bejöttünk és láthatjuk, hogy jobb kézre kinyílt egy ajtó, ahonnan egy folyosó vezet lefelé. A teremben 2-2 summoner és lore-master gyakorlatozik, a sok csontkupac miatt érdemes fent harcolni velük a már korábban leírt módon. Ezután a terem szélén fekvő urukok is ránk támadnak, ezeket is intézzük el és menjünk lejjebb a következő terembe.
Belépve láthatjuk, hogy valamiféle kínzókamra lehet két savval teli medencével, melyek felett ketrecekben hullák lógnak. Ezután rögtön szembetűnik a terem közepén lebegő szellem: Demafaer.
A bossra kattintva észrevehetjük azonnal, hogy egy buff van rajta, ez a buff minden ellene irányított sebzést figyelmen kívül hagy, és csak akkor tűnik el, ha egy csontvázat ölünk meg a közelében. A terem négy sarkában csonthalmok vannak, így csak rá kell lépnünk és a szellem már küldi is a csontvázakat. Ha nem termel agrót a tank a szellembe, akkor a healert fogja sebezni végig.
A másik nagyon fontos dolog, hogy a boss zöld lángokba borítja a célpontja körüli területet. Ezek a lángok minden egyes stackel 30%-al csökkentik a maximum életét a delikvensnek. Tehát ezek elől menekülni kell.
A boss minden egyes indukcióját interruptoljuk, ezzel könnyítve a dolgunkat, így kevesebb stun lesz a harc során.
Ezen dolgokra figyelve viszonylag könnyű a harc, miután meghalt a boss csak a megidézett szellemet kell megölni és a lenti kamrában található ládát lootolni.

Az instance kb. 30-40 percet vesz igénybe.